Startpunt 2

Startpunt: In Beek, nabij het wylerbergmeer.

• Buslijn 58, halte wylerbad.
  • Eigen vervoer: vanuit Nijmegen richting Kleef.
    Bij de tweede afslag Beek rechtsaf, na 50 meter de auto parkeren.

Op het punt waar de Rijksstraatweg aansluit op de weg naar de grens met Duitsland, kruisen twee landelijk bekende lange afstandspaden elkaar t.w. het Pieterpad en het Lingepad. Op dit punt gaan we stijl rechts naar boven door een tamme-kastanjelaan verder op weg naar het hoogste punt. De kastanjes zijn aangeplant. Uit de vruchten zijn de kastanjes in het bos ernaast opgegroeid. Aan het eind van het pad ligt links het hoogste punt van het reservaat De Duivelsberg een grondbult opgeworpen in de 11e eeuw als onderdeel van een grote verdedigingsburcht " De Mergelb". Vanaf dit plateau is een fraai uitzicht te verkrijgen over de 50 meter lager gelegen polder "De Duffelt". Het dorp rechts beneden is het Duitse Zyfflich. Voor we de trappen naar de top van de burcht bestijgen is een kijkje op de lager gelegen voorburcht zeker de moeite waard, van hieruit heeft men een uniek uitzicht op het Wylermeer. Nabij het pannenkoekenrestaurant "De Duivelsberg" voert de N 70 door bos en veld pal langs de Duitse grens. In de verte zijn de kerktorens van Wyler en Kranenburg te zien met op de achtergrond het heuvelland van Kleef. Het pad daalt nu tot aan een punt evenwijdig aan de Oude Kleefsebaan.
Home | Startpunt 1Startpunt 3Startpunt 4   | Startpunt 5  | Startpunt 6  | Startpunt 7