Startpunt 4

Startpunt: In Berg en dal, bij pannenkoekenhuis 'De Heksendans' en pretpark 'Tivoli'.
Bereikbaarheid:

• buslijn 8
  • Eigen vervoer:
    Vanuit Nijmegen in de richting van Berg en Dal. Parkeren bij pretpark 'Tivoli'.

Vanaf  pannenkoekenhuis "de Heksendans" en pretpark "Tivoli", voorbij huis Berglust, na 50 meter naar beneden het dal in.We gaan de van Randwijckweg omhoog en steken na 75 m de weg over en via de Oosterbergweg omhoog. De route volgt hier het voormalig tramtracé. De route vervolgen over de Ooster- en Westerbergweg. Aan het eind van de Westerbergweg rechtsaf via de Nieuwe Holleweg naar beneden. Bij de Y-splitsing rechts aanhouden, de Bosweg, na ca. 200 meter linksaf en via de trapjes afdalen naar de Elzen. Bij de vijver linksaf. Indien men hier de wandeling wilt afbreken dient men rechtsaf de Elzenbeek naar beneden te vervolgen to in het centrum van Beek. Indien u de route start vanuit het dorp (startpunt 7) gaat u op dit punt verder.
De Nieuwe Holleweg oversteken en via de Oude Holleweg steil omhoog.Voorbij de monumentale poort achter het verpleeghuis Kalorama komen we weer in de bossen van het Gelders Landschap. Via een steile klim met hoge trappen bereiken we langs de tuinen van "'t Huis te Schengen" een uitkijkpunt van waar we een fraai uitzicht hebben over de Ooypolder met het kleinste dorpje van Nederland Persingen. Bij helder weer reikt het zicht zelfs tot Arnhem.

Home | Startpunt 1   |  Startpunt 2Startpunt 3  | Startpunt 5   | Startpunt 6  | Startpunt 7